مهارت های بازاریابی: 11 مهارت ضروری برای موفقیت شغلی در بازاریابی
نوشته شده توسط : worldmarketing

مهارت های بازاریابی: 11 مهارت ضروری برای موفقیت شغلی در بازاریابی
در طول چند سال گذشته ، ما ده ها هزار ساعت کار با صدها بازاریاب مختلف را گذرانده ایم. وقتی این مدت زمان زیادی را با افراد در یک نقش خاص می گذرانید ، یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که مهارتهایی را تعیین کنید که باعث می شود فردی در آن نقش موفق باشد. این امر به ویژه برای حوزه بازاریابی بسیار جالب است زیرا بازاریابی در دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. در حالی که بازاریاب های موفق می توانند صفات متنوعی را به نمایش بگذارند ، ما 11 مهارت بازاریابی را شناسایی کرده ایم که امروزه واقعاً برجسته هستند.

مهارت های اساسی بازار امروز
به طور کلی ، بازاریابان بسیار موفق امروز:

  • بازاریاب محور درآمد هستند
  • مشتریان و بازارهایشان را بشناسید
  • تجارب قابل توجه مشتری ایجاد کنید
  • داستان نویسان عالی هستند
  • همه چیز را امتحان کنید و هیچ چیز را فرض نکنید
  • هرگز دست از کلاهبرداری های جدید در بازاریابی نکشید
  • برای تصمیم گیری از داده استفاده کنید
  • از کار با فناوری لذت ببرید
  • کار خود را طبق یک برنامه مدیریت کنید
  • خیلی خوب بنویس
  • نتایج خاص و قابل شناسایی ارائه دهید
  • بازاریابی رانندگی

بازاریاب هایی که قادر به درآمدزایی رانندگی هستند ، تمایل به پیشرفت در حرفه خود دارند. به این دلیل است که بیشتر مدیر عاملان معتقدند که بازاریابان از اهداف مشاغل شرکتی جدا شده اند. نظرسنجی اخیر توسط گروه بازاریابی Fournaise این مشکل را برجسته می کند - 78٪ از مدیران عامل معتقدند که بازاریابی متمرکز بر تولید رشد درآمد ساده نیست. و 80٪ مدیران عامل معتقدند كه بازاریابان از اهداف مالی كوتاه و بلند مدت جدا هستند. بازاریابانی که می توانند تلاش خود را برای بهبود درآمد پیوند دهند ، در چنین محیطی رشد می کنند.

بازار خود را بشناسید
موفقیت یک سازمان بازاریابی به توانایی آن در درک بازار هدف خود بستگی دارد. بازاریابی که بتواند آنچه را که مشتریان و رقبا انجام می دهند را بفهمد و بطور مؤثر بیان کند ، یک مهارت بازاریابی اساسی دارد. تبدیل شدن به صدای مشتری برای یک تجارت خصوصاً ارزشمند است. بازاریاب هایی که می توانند داده های کمی و کیفی در مورد مشتریان جمع کنند و این داده ها را به شیوه استراتژیک به مدیران ارائه دهند بسیار با ارزش هستند. نکته دیگر - این فقط در مورد جمع آوری داده ها از طریق نظرسنجی ها نیست. مکالمات مستقیم با مشتریان برای این تلاش بسیار مهم هستند و معمولاً با ارزش تر از داده های نظرسنجی هستند.


تجربه های مشتری سفارشی را ایجاد کنید
امروزه موفق ترین بازاریاب تجربیات قابل توجهی را برای مشتریان ایجاد می کند. به لطف اینترنت ، امروزه نقاط متقابل بسیاری دیگر بین مشتری و برند وجود دارد. این تعامل ها غنی تر و غنی تر می شوند و ایجاد و مدیریت این تجربیات کار بازاریابی است. بازاریابانی که می توانند تجاربی را ایجاد کنند که واقعاً با مشتریان طنین انداز باشد ، نادر هستند ، اما مواردی که می توانند نتایج کسب و کارهایی را ارائه دهند که بسیار بالاتر از حد معمول است.
تبدیل به یک داستان نویس شوید
بخش بزرگی از ایجاد یک تجربه قابل توجه مشتری ، داستان خوبی را بیان می کند. جلب توجه مشتری دشوارتر از همیشه است. به همین دلیل است که بازاریابان مانند ست گودین معتقدند که داستان پردازی برای بازاریابی موفق بسیار مهم است. بازاریابان باید به دلایلی ساده که مشتریان با داستانهای قانع کننده بیش از هر چیز دیگری روایت می شوند ، داستان نویسان خوبی باشند. اکثر کمپین های بازاریابی موفق داستانی را بیان می کنند که مشتریان با یک سطح عاطفی با آنها ارتباط برقرار می کنند. بازاریابی که می تواند داستانهای خوبی را از طریق انواع کمپین های بازاریابی برای مشتریان بازگو کند ، در دنیایی ضروری است که جلب توجه مشتری می تواند چالش برانگیز باشد.
آزمایش هر کاری؛ فرض کنید نه
بسیاری از بازاریابان بر اساس غرایز روده خود تصمیم گیری می کنند ، اما با توجه به ثروت داده هایی که در اختیار آنها قرار دارد ، نیازی به این نیست. بازاریابان خوب به طور مداوم مواردی مانند کمپین های بازاریابی جدید ، کپی آگهی و قیمت گذاری را آزمایش می کنند تا داده ها را به نتایج تجاری تبدیل کنند. خوشبختانه اکنون تعدادی ابزار مانند سیستم عاملهای تبلیغاتی آنلاین و ابزارهای SaaS در دسترس هستند و آزمایش را آسانتر از همیشه انجام می دهند. به عنوان مثال ، تست های ساده A / B به شما کمک می کند تا اثربخشی پیشنهادات نسبی ، کپی و طرح ها را آزمایش کنید.

هرگز یادگیری را متوقف نکن
به لطف پویایی هایی مانند اینترنت و تغییر رفتار مشتری ، بازاریابی با سرعت زیادی در حال تغییر است. این بدان معناست که بازاریابان باید سریعتر از همیشه یاد بگیرند. چیزی به آسانی که یادگیری به یک مهارت اساسی در بازاریابی تبدیل شده است. خوشبختانه ، تعداد زیادی از اطلاعات به صورت آنلاین موجود است که می تواند به بازاریابان کمک کند تا در مورد روندهای جدید بازاریابی اطلاعاتی کسب کنند. بسیاری از بهترین بازاریاب های جهان به طور فعال وبلاگ نویسی می کنند و آخرین اطلاعات و اطلاعات را توییت می کنند. LinkedIn یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای دستیابی به دانش بازاریابی است. نمونه هایی از موضوعات برای یادگیری در حال حاضر شامل رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، داده های بزرگ و بازاریابی تلفن همراه است. بنیانگذار من ، کریگ روزنبرگ ، اهمیت یادگیری مداوم را از این طریق می گوید: "تا جایی که می توانید خودآموز باشید. بازاریابی که در مدرسه یا کتاب می آموزید بسیار متفاوت از عملکرد بازاریابی است. شما باید بلاگ ها ، برگه های سفید را بخوانید ، در وبینارها شرکت کنید ، به آموزش های آنلاین و آفلاین بروید ... حتی CMO وقت زیادی را برای آموزش در بازاریابی صرف می کند. شما هرگز نمی توانید به اندازه کافی بدانید. "
برای گرفتن تصمیم گیری از داده های سفارشی استفاده کنید
اکنون بازاریابان به حجم عظیمی از داده ها دسترسی دارند. در نتیجه شرکتها قادر به درک مشتریان خود بسیار بهتر از گذشته هستند. بازاریابانی که یاد می گیرند چگونه داده های مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند در تصمیم گیری بهتر می توانند طی دهه های بعدی تقاضای بسیار بالایی داشته باشند. این که آیا از این داده ها برای درک ساده بازار و یا ایجاد و بهینه سازی فعالیتهای بازاریابی موثرتر استفاده می شود ، بیشتر کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که در استفاده از داده ها ماهر باشند. پیشینه آمار ، دانش عمیق از اکسل و درک ابزارهای تحلیلی مهارتهای مفیدی در این زمینه است. و فراموش نکنید که برخی از اطلاعات ارزشمند مشتری به صورت مکالمه های یک به یک با مشتریان به دست می آید.

تبدیل به یک فن آوری بازاریابی
گارتنر پیش بینی کرده است که تا سال 2017 بازاریابی بیشتر از خود گروه فناوری اطلاعات هزینه بیشتری را صرف فناوری خواهد کرد. این بدان معناست که بازاریاب هایی که با برنامه ها و سیستم های بازاریابی مشترک مهارت دارند ، رشد خواهند کرد. این بدان معنا نیست که شما برای موفقیت باید مهندس باشید ، اما باید بتوانید از بسیاری از این برنامه ها به عنوان کاربر شغلی استفاده کنید. فن آوری های بازاریابی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد شامل CRM ، اتوماسیون بازاریابی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، تجزیه و تحلیل بازاریابی و تعداد زیادی از فن آوری های بازاریابی آنلاین در حال ظهور است.
مدیریت یک برنامه
بازاریابان موفق از برنامه ها و برنامه های پروژه استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کار خود را به موقع انجام می دهند. بیشتر کارها در یک سازمان بازاریابی با محوریت مهلت انجام می شود. به عنوان مثال ، کمپین های بازاریابی دارای تاریخ هایی هستند که همه افراد روی این کمپین روی آن تمرکز می کنند. بازاریابان خوب از تاریخ شروع به عقب کار می کنند و برنامه ای را تنظیم می کنند که حاوی کارهایی است که انجام می دهند. آنها همچنین با تاریخ های پرتاب مانند کتاب مقدس رفتار می کنند ، و هر کاری را انجام می دهند تا مطمئن شوند که به موقع پرتاب می شوند.


یاد بگیرید که چگونه بنویسید
بسیاری از بازاریابان اهمیت نوشتن را دست کم می گیرند ، اما نوشتن کپی از مهمترین مهارت هایی است که یک بازاریاب می تواند داشته باشد. این پایه و اساس تقریباً هر کمپین بازاریابی است. از نسخه تبلیغ ، گرفته تا ایمیل ، تا صفحه های فرود ، نوشتن کپی یک مهارت نسبتاً اساسی است که می تواند تأثیر بزرگی بر نرخ تبدیل داشته باشد. همچنین این اتفاق می افتد که پایه و اساس بسیاری از ارتباطات داخلی است که بازاریابان باید در داخل شرکت خود مدیریت کنند.

نتایج اختصاصی ، نتایج شناسایی شده
سرانجام ، بازاریابی به زمینه ای تبدیل شده است که بازاریابان باید نتایج را ارائه دهند. این که آیا این افزایش آگاهی از مارک ، ایجاد تعداد مشخصی از راه حل های واجد شرایط یا درآمد حاصل از آن است ، بازاریابی اکنون برای انجام این کار سخت است. بازاریاب های موفق روی ارائه نتایج سه بخش از ویژگی ها متمرکز هستند. اول ، نتایج حاصل از ارائه آنها توسط کسب و کار به راحتی قابل شناسایی و درک است. دوم ، آنها نتایجی را ارائه می دهند که تأثیر بر تجارت دارد ، معمولاً در سمت درآمد کارها. سوم ، آنها این نتایج را به صورت ماهانه ارائه می دهند.

این 11 مهارت بازاریابی است که ما در کار صدها بازاریاب طی چند سال گذشته شناسایی کرده ایم. به هر حال ، ما اخیراً 18 مهارت فروش را نیز شناسایی کردیم که فروشندگان باید از آن برخوردار باشند. و اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی این مهارت ها در داشتن یک حرفه طولانی و کارآمد در بازاریابی کسب کنید ، می توانید از پست های اخیر ما در زمینه شغل بازاریابی مطلع شوید. فکر می کنید بازاریابان امروز باید چه مهارتهایی داشته باشند؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: